لذت شعر نوشتن با کیبورد

دو بیتی و تک بیتی های ماندگار

لذت شعر نوشتن با کیبورد

دو بیتی و تک بیتی های ماندگار

شعر ... هر شب به تو



هر شب به تو با عشق و طرب می گذرد    بر من ز غمت به تاب و تب می گذرد

تو خفته به استراحت و بی تو مرا              تا صبح ندانی که چه شب می گذرد


شعر ... آن گوی که طاقت



آن گوی که طاقت جوابش داری    گندم نبری به خانه چون جو کاری



شعر ... خواهم همه را کور



خواهم همه را کور ز عشق رویت    تا من نگرم بس برخ نیکویت

خود خواهم همی دو چشم خود کور      تا دیدن دیگری نبینم سویت


شعر ... آنقدر نام تو را



آنقدر نام تو را زیر لب زمزمه کردم    لب من سوخت ولی نام تو را توبه نکردم


شعر ... مگر آگاه شدی



مگر آگاه شدی از غم تنهایی من        که به غمخواریم اندر دل شب نوحه گری؟

مگر از گلشن عشق آمده ای ای بلبل مست    که چنین ناله جانسوز ندارد بشری





شعر ... پیش ما سوختگان



پیش ما سوختگان , مسجد و میخانه یکیست    حرم و دیر یکی , مسجد و پیمانه یکیست

این همه جنگ و جدل حاصل کوته نظریست       گر نظر پاک کنی کعبه و بتخانه یکیست

هر کسی قصه شوقش به زبانی گوید            چو نکو می نگرم , حاصل افسانه یکیست

این همه قصه ز سودای گرفتارانست          ورنه از روز ازل , دام یکی , دانه یکیست





شعر ... هر چند که رنگ



هر چند که رنگ و بوی زیباست مرا    چون لاله رخ و چو سرو بالاست مرا

معلوم نشد که طربخانه خاک                      نقاش ازل بهر چه آراست مرا



شعر ... دیشب که دلم


دیشب که دلم ز تاب هجران می سوخت    اشکم همه از دیده گریان می سوخت

می سوختم آنچنانکه غیر از دل تو          بر من دل کافر و مسلمان می سوخت



شعر ... جای چشم ابرو



جای چشم ابرو نگیرد گر چه او بالاتر است    روی دریا خز نشیند قعر دریا گوهر است



شعر ... ای دل مدار خویشتن



ای دل مدار خویشتن اندر هوای زر                چون خاک پایمال مشو از برای زر

زر بی وفاست , صرف مکن جان برای او     چون هیچ کس ندیده به عالم وفای زر



شعر ... در کاخ مجلل



در کاخ مجلل غیر اندوه مجوی    که سعادت همه در کلبه درویشان است



شعر ... چه خوش است

 

 

 چه خوش است حال مرغی که قفس ندیده باشد  چه نکوتر آنکه مرغی ز قفس پریره باشد 

پر و بال ما بریدند و در قفس گشودند         چه رها , چه بسته مرغی که پرش بریده باشد

 

شعر ... هر که در سینه



هر که در سینه دلی داشت به دلداری داد    دل نفرین شده ماست که تنهاسا هنوز

گر چه رفتی زبرم حسرت روی تو نرفت    در این خانه به امید تو باز است هنوز



شعر ... من ندیدم دو صنوبر



من ندیدم دو صنوبر با هم دشمن                      من ندیدم بیدی , سایه اش را بفروشد به زمین

رایگان مخی بخشد , نارون شاخه خود را به کلاغ    هر کجا برگی هست , شوق من می شکند




شعر ... جوانی بگذرد ای دوست



جوانی بگذرد ای دوست از پیری مشو غافل       بیا تا فرصتی داری خطای خویش جبران کن

به سستی جان من عادت مده این جسم خاکی را    قیامی هم علیه لشکر ابلیس و شیطان کن