لذت شعر نوشتن با کیبورد

دو بیتی و تک بیتی های ماندگار

لذت شعر نوشتن با کیبورد

دو بیتی و تک بیتی های ماندگار

در سینه ی هر که


در سینه ی هر که ذره ای دل باشد      بی مهر تو زندگیش مشکل باشد

با زلف چو زنجیر گره بر گره است       دیوانه کسی بود که عاقل باشد



به دل نقش خیالت


به دل نقش خیالت در شب تار     خیال و خط و خالت در شب تار

مژه کردم به گرد دیده پرچین        که تا وینم جمالت در شب تار



من که یکبار به وصل


من که یکبار به وصل تو رسیدم همه عمر    کی توانم که شوم از تو به یکباره جدا



دورم ز تو ای گلشن جانان


دورم ز تو ای گلشن جانان چه نویسم     من مور ضعیفم به سلیمان چه نویسم

ترسم که قلم شعله کشد صفحه بسوزد     با این دل گریان به عزیزم چه نویسم



یارب مکن از لطف


یارب مکن از لطف پریشان ما را     هر چند که هست جرم و عصیان ما را

ذات تو غنی بوده و ما محتاجیم             محتاج به غیر خود مگردان ما را



دل را به تو


دل را به تو بهر خدا دادم من           زین رو به دلم لطف و صفا دادم من

من دل به کسی نداده ام تا امروز     این دل به تو اکنون به رضا دادم من



آسوده مرا زمانه


آسوده مرا زمانه با تو نگذاشت    خوش بود مرا با تو فلک نپسندید



اندر ره حق


اندر ره حق تصرف آغاز مکن     چشم بد خود به عیب کس باز مکن

سر دل هر بنده خدا می داند          خود را تو در این میانه انباز مکن



هر که شد محرم دل


هر که شد محرم دل در حرم یار بماند    وانکه این کار ندانست در انکار بماند



دیده اهل طمع


دیده اهل طمع به نعمت دنیا     پر نشود همچنانکه چاه به شبنم



لب بر لب کوزه بردم


لب بر لب کوزه بردم از غایت آز                  تا زو طلبم واسطه عمر دراز

لب بر لب من نهاد و می گفت به راز     می خور که بدین جهان نمی آیی باز



پشه از شب زنده داری


پشه از شب زنده داری خون مردم میخورد    زینهار اندیشه کن از عابد شب زنده دار



عمرت تا به کی


عمرت تا به کی به خود پرستی گذرد                  یا در پی نیستی و هستی گذرد

می نوش که عمری که اجل در پی اوست    آن به که به خواب یا به مستی گذرد



دنیا به اهل خویش


دنیا به اهل خویش ترحم نمی کند     آتش امان نمی دهد آتش پرست را



از سوز محبت

 

از سوز محبت چه خبر اهل هوس را     این آتش عشق است نسوزد همه کس را