لذت شعر نوشتن با کیبورد

دو بیتی و تک بیتی های ماندگار

لذت شعر نوشتن با کیبورد

دو بیتی و تک بیتی های ماندگار

یارب


یارب به هرآنچه بد نمودم توبه
گر در ره توبه من نبودم توبه
بسیار جفا به خود نمودم روزی
گر عشق تو را ز خود ربودم توبه

از آن رو


از آن رو شمع از سوز دل پروانه آگه شد

که گوش عشق می داند زبان بی زبانی را


ابوالحسن ورزی

گفتی که اختیار کنم


گفتی که اختیار کنم ترک یاد او

خوش گفته ای ولیک بگو اختیار کو؟ 


سیمین بهبهانی

اگـــــر آید


اگـــــر آید به جانم هـــر ســــه یک بار      غــــــریبــــی و اســــــیری و غــــــم یار

اســــــیری و غـــــریبی چـــــــاره دارد     ولـــی آخـــــر کشــــــد مـــــارا غـــــم یار

عشق موری بود


عشق موری بود بر سنگ سیاهی در شبی

چشم های ما فقط رنج تماشا می کشند



مرغ یادت


مرغ یادت در دل ویرانم آخر لانه کرد

شاید او هم عاشق ویرانه باشد مثل من


مهدی کاووسی

این که با خود می کشم


این که با خود می کشم هر سو، نپنداری تن است

گورِ گردان است و در او آرزوهای من است!


سیمین بهبهانی

دلم از سینه به تنگ است


دلم از سینه به تنگ است خدایا بِرهان

هر کجا در قفسی مرغ گرفتاری هست


حالتی ترکمان

خواستم پاره گریبان کنم


خواستم پاره گریبان کنم از دست غمت

دستم از ضعف دریغا به گریبان نرسید


عبدالله الفت

دایم دل خود


دایم دل خود به معصیت شاد کنی

چون غم رسدت خدای را یاد کنی


حسن دهلوی

گلی که خود بدادم پیچ و تابش


گلی که خود بدادم پیچ و تابش                به اشک دیدگانم دادم آبش

دراین گلشن خدایا کی روا بود          گل از ما، دیگری گیرد گلابش

 

 

بابا طاهر

سیمرغ صفت


سیمرغ صفت، بال و پر خویش گشایید

پرواز، رفیقان، به خدا کار مگس نیست



"بادا" مباد گشت


"بادا" مباد گشت و "مباد" به باد رفت

"آیا" ز یاد رفت و "چرا" در گلو شکست


قیصر امین پور

آنوقتها مجنون ِ لیلی فرق می کرد


آنوقتها مجنون ِ لیلی فرق می کرد
داغ دلش با بنده خیلی فرق می کرد
من از تمام نامرادیها گذشتم
مجنونیم با ناز لیلی فرق می کرد!

صهبانا

ما ز هر اهل دلی


ما ز هر اهل دلی یک شمه کار آموختیم       ناله از نی ، گریه از ابر بهار آموختیم