لذت شعر نوشتن با کیبورد

دو بیتی و تک بیتی های ماندگار

لذت شعر نوشتن با کیبورد

دو بیتی و تک بیتی های ماندگار

شنیدم


شنیدم روشنی بخش شب شب زنده دارانی

بغیر از چشم خون پالای من شب زنده داری کو؟

کلانتری



این که با خود می کشم

 

این که با خود می کشم هر سو، نپنداری تن است

گورِ گردان است و در او آرزوهای من است!

 

سیمین بهبهانی


گرچه میدانم نمیآیی


گرچه میدانم نمیآیی ولی هر دم ز شوق

سوی در میآیم و هر سو نگاهی میکنم




در شبان غم تنهایی خویش


در شبان غم تنهایی خویش     عابد چشم سخنگوی توام
هما میر افشار                                

می روم خسته

 

می روم خسته و افسرده و زار

سوی منزلگه ویرانه خویش

به خدا میبرم از شهر شما

دل شوریده و دیوانه خویش

 

فروغ فرخزاد

ترک آسایش


ترک آسایش اگر لذت ندارد پس چرا؟

گل به آن نازک تنی از خار بستر می کند

 

کلیم کاشانی


من که ره بردم


من که ره بردم به گنج حسن بی پایان دوست       صد گدای همچو خود را بعدازین مجنون کنم



تا توانی


تا توانی سایه ی دیوار خود را بیش کن

تا نگردی سایه جوی، پای دیوار کسی

 

پرتو بیضایی