لذت شعر نوشتن با کیبورد

دو بیتی و تک بیتی های ماندگار

لذت شعر نوشتن با کیبورد

دو بیتی و تک بیتی های ماندگار

من بی می ناب


من بی می ناب زیستن نتوانم                 بی باده کشید بار تن نتوانم 

من عاشق آن دمم که ساقی گوید            یک جام دگر بگیر و من نتوانم

عشق کهن


این عشق کهن بوده ی نافرسوده                 پیرانه سرم نمی هلد آسوده

        در حسرت دیدار تو کردیم سفید                    این ریش پریشان به اشک آلوده

گفتم


گفتم ار عاشق شوم، گاهی غمی خواهم کشید

مـن چـه دانـستم کـه بار عـالمی خـواهـم کـشیـد


دو لب خواهم


دو لب خواهم : یکی در می پرستی

یکی در عذرخواهی های مستی


طالب آملی


کاسه و کوزة


کاسه و کوزة تقوا  که  نمودند  درست

دیدم‌آن‌کاسه به‌سنگ آمدوآن کوزه شکست


شهریار



دلم بردی


دلم بردی و آنگاهی به پندم صبر فرمایی

مکن تکلیف ناواجب که بی‌دل صبر نتوانم


 انوری