لذت شعر نوشتن با کیبورد

دو بیتی و تک بیتی های ماندگار

لذت شعر نوشتن با کیبورد

دو بیتی و تک بیتی های ماندگار

رفت حاجی


رفت حاجی به طواف حرم باز آمد    ما به قربان تو رفتیم و همان جا ماندیم


غزاله تیموری                    

مرا گفتی


مرا گفتی دم آخر ببینی دیر شد بازآ     که ترسم حسرت این دم برم بر عالم دیگر


ابوالقاسم لاهوتی                 

گر زنده در فراق تو


گر زنده در فراق تو ماندم عجب مدار                جان منی و نتوانم ز جان گذشت

کمتر ز مرگ و تلخی جان کندنم نبود         عمری که در فراق تو نامهربان گذشت


یزدانبخش قهرمان               

بازیچه شدن


بازیچه شدن درکف بازیگر هست    درسی است که از گردش ایام گرفتم


بهادریگانه                      

راه پنهانی میخانه


راه پنهانی میخانه نداند همه کس    جز من و زاهد و شیخ و دو سه رسوای دگر


فرهنگ شیرازی                

بردوش من خسته


بردوش من خسته مکن دست حمایل     عاقل نکند تکیه به دیوار شکسته


ملهمی اردبیلی                      

دل دیوانه


دل دیوانه، بدر شد عصر از خانه ما     شام شد باز و نیامد دل دیوانه ما


حبیب خراسانی                      

آسمان


 آسمان بار امانت نتوانست کشید       قرعه ی کار به نام من دیوانه زدند


پای امید ما


پای امید ما همه جا می خورد به سنگ    سریست در مجادله سنگ و پای لنگ


منی که نام شراب


منی که نام شراب از کتاب می شستم          زمانه کاتب دکان می فروشم کرد!!


غزال                 

صد دیده و دل



صد دیده و دل، هر طرف از بهر تماشا     حیران تو بودند، تو حیران که بودی؟


حاتم کاشی                  

دل بیـــرنگ


دل بیـــرنگ مرا این همه نیــرنگ مزن       شیشه ی عمر مرا بهر خدا سنگ مزن



حق دارم


حق دارم اگر بیشتر از حق کنم افغان     دل دادن و نومید شدن درد کمی نیست


غمام همدانی                  

از بسکه دو رنگی شده


از بسکه دو رنگی شده مرسوم به عالم     همکاسه ی اغیار شود، یاری اگر هست


حامد تبریزی               

خالی شدم از خویش


خالی شدم از خویش و به خالت نرسیدم       آخر مگر این دانه اسفند به چند است؟!


ارسالی از غزال