لذت شعر نوشتن با کیبورد

دو بیتی و تک بیتی های ماندگار

لذت شعر نوشتن با کیبورد

دو بیتی و تک بیتی های ماندگار

آن کس که به خوبان


آن کس که به خوبان لب خندان داده است    خون جگری به درد مندان داده است  

گر قسمت ما نداد شادی٬غم نیست           شادیم که غم هزار چندان داده است


به فریاد نگاهم گوش کن


به فریاد نگاهم گوش کن گر بسته ام لب را    که با چشم سخنگویت هزاران گفتگو دارم



ابولحسن ورزی           

آنکه بیش از همه


آنکه بیش از همه با من دم یاری می زد    دست برداشت ز من روز گرفتاری من


گلبن                




ای برادر



ای برادر تو همه اندیشه ای    ما بقی را استخوان و ریشه ای



به قطره قطره اشک تو


به قطره قطره اشک تو خدا نظاره می کند    به وقت گریه ها چرا خدا خدا نمی کنی؟



سهیلی                

در محفل خود


در محفل خود راه مده همچو منی را      افسرده دل افسرده کند انجمنی را



آواز عاشقانه ما


آواز عاشقانه ما در گلو شکست    حق با سکوت بود صدا در گلو شکست



آه مظلومان


آه مظلومان چو آتش در میان پنبه است    چون فتد اینجا به آنجا هم سرایت می کند



 فرخی یزدی             

در کوی تو معروفم


در کوی تو معروفم و از روی تو محروم    گرگ دهن آلوده یِ یوسف نَدَریده



استخوان سر فرهاد


استخوان سر فرهاد فرو ریخت ز هم    دیده اش در ره شیرین نگران است هنوز



عبرت نائینی                

ای خوشا با فرق خونین


ای خوشا با فرق خونین در لقای یار رفتن    سرجدا پیکر جدا در محفل دلدار رفتن



گفتا زنهار غم مخور


گفتا زنهار غم مخور به روز کسان     ای بسا کسا که به روز تو ارزومند است


رودکی                 

من آن روزی که چون شبنم


من آن روزی که چون شبنم عزیز آن چمن بودم    تو ای باد سحرگاهی، کجا در بوستان بودی؟




داشتم خوش حالتی امشب


داشتم خوش حالتی امشب میان کفر و دین    دیده مشغول بت و،  دل گرم استغفار بود



سرنوشتم اگر اینست که می بینم


سرنوشتم اگر اینست که می بینم           حکم تغییر قضا را به که باید گفت؟

آی خط خوردگی صفحه پیشانی من!    این همه خط خطا را به که باید گفت؟